You are currently viewing היתרונות הגלומים בהצטרפות ללשכת המתכננים הפיננסים בישראל
Pressing enter button on laptop at photovoltaic solar panels

היתרונות הגלומים בהצטרפות ללשכת המתכננים הפיננסים בישראל

הסמכת CFP

לשכת המתכננים הפיננסים היא הגוף היחיד בישראל הרשאי להסמיך מתכננים פיננסים בהסמכה הבינלאומית Certified Financial Planner – CFP. הסמכה זו היא ההסמכה המובילה, המוכרת והשלטת במירב הארצות המפותחות ברחבי העולם. ההסמכה מבדלת ומציבה את המתכננים הפיננסים CFP  כאנשי המקצוע המובילים בישראל .

חברות ב – FPSB

לשכת המתכננים הפיננסים בישראל הנה הנציגה הבלעדית בישראל של הארגון הבינלאומי Financial Planning Standards Board – FPSB בעל הזכויות על ההסמכה הבינלאומית – CFP. ללשכה הסכם Affiliate עם ארגון ההסמכה הבינלאומי המעניק לה זכויות להסמיך מתכננים פיננסיםCFP  בישראל. אין עוד גוף בישראל בעל זכויות אלו מה שמצביע על המקצועיות והמובילות של לשכת המתכננים הפיננסים בישראל.

 

היתרונות בחברות ב – FPSB

החברות ב – FPSB חושפת את החברים למידע המקצועי המקיף והגדול ביותר ולניסיון מצטבר של עשרות שנות פעילות של מתכננים בכל העולם. ההסמכה מאפשרת לחברים לשתף פעולה עם מעל 185,000 מתכננים מקצועיים – CFP  בכול רחבי הגלובוס. יותר מכך, נציגי הלשכה חברים במועצה הבינלאומית ושותפים לקביעת הסטנדרטים הבינלאומיים בתחום התכנון הפיננסי. כמו כן מקבלים החברים ידע עשיר וניסיון מקצועי בינלאומי המעודכנים באופן שוטף ומהווים את המאגר הגדול ביותר בתחום התכנון הפיננסי בעולם.

היתרונות בחברות בלשכת המתכננים הפיננסים בישראל

חברות בלשכה מעניקה לכל חבר אפשרות לשתף ידע וניסיון עם מאות מתכננים בארץ באמצעות כלים טכנולוגיים וחדשניים. חברי הלשכה מקבלים מידע מקצועי עדכני ובלעדי באמצעות מפגשים מקצועיים, כנסים מקצועיים, שיתוף מידע בקבוצות ווטסאפ, באתר הלשכה, בדיגיטל ובפייסבוק. כול הכלים הללו מאפשרים התמקצעות וחיזוק המקצועיות, קיום דיונים פוריים ומקצועיים לטובת קהילת המתכננים. כמו כן הלשכה מפרסמת ניוזלטר, פעם בחודש או יותר, המאפשר לחברים להיות מעודכנים בכול החידושים בענף בארץ ובעולם בתחום התכנון הפיננסי.

הדרכות ופעילות העשרה מקצועית

על מנת להתקדם ולהתמקצע ולשמור על כשירות גבוהה, המתכננים בעלי הסמכת CFP מחויבים לעבור הדרכות שוטפות ולימודי המשך (CPD). ישנן הדרכות חובה וישנן הדרכות העשרה, כל זאת כדי להיות בחזית המקצועית כל הזמן. הנושאים הנלמדים לדוגמא: אתיקה מקצועית, תכנון פרישה, תכנון פיננסי מתקדם ועוד…

כנסים מקצועיים

הלשכה מקיימת כנס מקצועי גדול ונרחב פעם בשנה הנמשך כ – 3 ימים. כנס זה הנו הכנס המקצועי והרחב ביותר בארץ עבור מתכננים פיננסים. מתכננים פיננסים חברי הלשכה זוכים בתנאים מיוחדים ולהנחה משמעותית בדמי ההשתתפות.

בנוסף לכנס השנתי, הלשכה מקיימת מספר כנסים או וועידות יומיות בנושאים הנוגעים לכלל הקהילה ועל פי סקר דעת קהל שנערך בקרב המתכננים ובהתאם להתמחות ובקשות למיקוד מקצועי המגיעים מאנשי המקצוע.

תו תקן בינלאומי

מתכננים ומתכננות החברים בלשכה הם בעלי מקצוע מהשורה הראשונה ששמו לנגד עיניהם את טובת הלקוח ופועלים בהתמדה לשמר את המקצוע החשוב הזה. הערכים המובילים את אנשי המקצוע ונאמנות ללקוח ללא פשרות, מבדלים את חברי הלשכה משאר העוסקים בתחומים הפיננסים. הסמכת CFP מהווה יתרון משמעותי כאשר חבר לשכה מתמודד מול אנשי מקצוע אחרים. ענף התכנון הפיננסי עדיין אינו מוסדר, הלשכה הינה הגורם הסמכותי היחידי שפועל על פי תו תקן בינלאומי מחמיר. ההסמכה של מתכננים מקצועיים – CFP מחייבת עמידה בערכי הלשכה ובקוד האתי הבינלאומי. השתייכות ללשכה נותנת לכול אחד מהחברים את גאוות היחידה החשובה כל כך לבעלי מקצועות חופשיים והבידול של איש מקצוע מוביל מקצועי ואיכותי.

חדשנות והובלה מקצועית

תחום הפינטק בעולם ובישראל צובר תאוצה וחברי הלשכה נמצאים בחזית החדשנות ונעזרים בכלים טכנולוגיים ומחשובים מובילים. המתכננים נעזרים בכלים שמייעלים את העבודה ומאפשרים ללקוחות לקבל מידע זמין ואמין. הלשכה מקדמת חדשנות ומקצועיות ונותנת במה למפתחים וליזמים המקדמים טכנולוגית את הענף ואת המתכננים בפרט.

הלשכה הנה מלכ"ר מבוקר

לשכת המתכננים הפיננסים הנה הגוף הוותיק המקצועי ביותר בארץ בתחום התכנון הפיננסי (נוסד ב 2011). ללשכה אישור ניהול תקין מרשם העמותות ומתנהלת על פי תקנון מאושר ובצורה מקצועית ושקופה. ללשכה וועד מנהל הנבחר ע"י החברים ומבוקר ע"י מבקר פנים וועדת ביקורת וגזבר. כמו כן בלשכה קיימת וועדת אתיקה הנבחרת ע"י החברים. ההנהלה נעזרת באנשי מקצוע מובילים ובליווי צמוד של משרד עו"ד מהמובילים בארץ בתחום הפיננסי. הלשכה מבצעת בקרה על לימודי ההסמכה והמבחן ברמה גבוהה ובהתאם להנחיות המועצה הבינלאומית.

לשכה חזקה וגדולה

לשכה חזקה, עם מספר מתכננים הולך וגדל, מרחיבה את התמיכה והנתינה לחברים. כוחנו גם בגודלנו, ולכן כל מי שמצטרף מחזק את השורות. הלשכה שמה לה למטרה להעלות את המודעות למקצוע התכנון הפיננסי בציבור בישראל.

ללשכה וועד פעיל, אנרגטי, שפועל ללא ליאות להשגת המטרות שהוגדרו ע"י האסיפה הכללית. הוועד מנהל ישיבות חודשיות, מפרסם בשקיפות את הפרוטוקולים, ופותח את דלתו בפני מתכננים המבקשים להיות משקיפים. הלשכה מנהלת תקציב שנתי מאוזן ויציב, תוך התחשבות בצרכי הקהילה וגמישות אל מול האתגרים בעולם הפיננסי המשתנה. הוועד המנהל פועל ללא ליאות להגדיל את החשיפה של המתכננים הפיננסים בישראל ולחזק את אנשי המקצוע בעלי הסמכת CFP.

התמחות ופרקטיקום

הלשכה מאפשרת למתכננים חדשים השתתפות בתוכנית התמחות אישית, מנטורינג, על מנת לקדם כול אחד ואחת בתחילת העיסוק החדש והמלהיב.

חברות בלשכה שומרת על המתכנן ומאפשרת סביבה תומכת הן ברמה האישית הן המקצועית. תמיכה, שמשמעותה לעיתים היא ההבדל בין להיות או לחדול לעבוד כמתכנן.

חברות בלהב – ארגון הגג של העצמאים בארץ

הלשכה חברה בלהב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. הלשכה מייצגת את החברים מול הרגולטור, הממשלה והגופים המוסדיים. חברים בלשכה מקבלים מעטפת תמיכה מארגון העל שבו נמצאים בעלי מקצוע מובילים במשק, לשכת רואי החשבון, עורכי הדין, לשכת סוכני הביטוח, לשכת יועצי המס ועוד.

וועדות מתמחות

ללשכת המתכננים הפיננסים השפעה ועשייה משמעותית בארץ במספר תחומים המרוכזים בוועדות מתמחות במסגרת הנהלת האיגוד. תחום הפרישה והתמיכה באנשי המקצוע המובילים בתחום מבוצע בלשכה כמו גם תחום החינוך הפיננסי וההשקעות.

נכתב ע"י מערכת FPAI