You are currently viewing תכנון פיננסי – עכשיו זה הזמן
Financial report

תכנון פיננסי – עכשיו זה הזמן

אני פוגש לקוח לפני פרישה, עובר איתו על התיק הפנסיוני ושאר החסכונות ואנחנו מגיעים למסקנה שהוא לא יקבל את מה שציפה לו, הוא יקבל בסביבות ה 40% פחות…

הלקוח מופתע מהמצב ואומר שחבל לא דיברו איתו על זה כשהיה בתחילת הדרך. בפגישה השניה מצטרף הבן של הלקוח ואני מציג לו הצעה להתחיל לטפל בנושא הפנסיוני והפיננסי כבר מהיום, הבן בן 40 אומר עזוב אותי זה עוד רחוק ממני…

המבוגר אומר למה לא עשיתי ולעומתו המבוגר אומר שלא מעוניין לטפל כי זה רחוק ממנו.

אין ספק שמי שמטפל ודואג למצבו הפיננסי, מצבו הפיננסי יהיה טוב יותר ממש כמו ספורט, מי שעושה ספורט באופן קבוע מצבו הבריאותי טוב יותר. ככה זה כשמתעסקים במשהו לומדים לעשות אותו טוב יותר.

אז מה הוא הזמן הטוב ביותר להתחיל להתעסק עם הכסף שלכם?

להגיד לכם כמה שיותר מוקדם והכי טוב עוד מאתמול זה ממש לא לעניין, מי יכול להתחיל לעשות תכנון פיננסי מאתמול? הלוואי ויכלנו להחזיר את הזמן לאחור ולטפל בדברים החשובים באמת לנו.

להגיד לכם שהכי טוב להתחיל ממחר גם לא ריאלי, תראו לי יומן שיש בו יום כזה שנקרא מחר. אין יום כזה אז איך מתחיל מחר? גם למחר יש מחר וכך הלאה.

מה שנשאר לנו הוא עכשיו, עכשיו זה הזמן היחיד שאנחנו יכולים לשלוט בו ולקבל החלטה לעשות מעשה עבורנו.

אני מאמין שהזמן הטוב ביותר לעשות או להתחיל לפעול בתחום הפיננסי האישי הוא עכשיו!

זה הזמן הטוב ביותר וזה לא משנה אם מצבכם הפיננסי טוב או לא.

בחיים שלנו יש 2 תאריכים חשובים תאריך לידה ותאריך פטירה, את תאריך הלידה אנחנו יודעים וחוגגים (לפחות חלקנו) כל שנה, את תאריך הפטירה אנחנו לא יודעים. מה שיש בין שני התאריכים האלה אלה החיים שלנו ואלה מלאים במגוון רחב של ארועים חלקם משמחים יותר וחלקם פחות.

יש 4 ארועים שאתם יכולים וחייבים לתכנן:

  1. פטירה מוקדמת
  2. מחלה קשה פתאומית
  3. פרישה
  4. השכלה לילדים

ככל שתתחילו את התכנון שלכם מוקדם יותר כך יהיה לכם יותר כסף ולא משנה איזה אירוע יופיע בחייכם, תוכלו להתמודד איתו בקלות יותר.