איך לקבוע את הסכום הנדרש לקראת פרישה?

פיטר הוד מתכנן פיננסי-CFP, אתר:  www.hod-group.co.il

הפרישה היא תקופה חשובה בחיים, אני רוצה להניח שאם כבר אנחנו חוסכים אז אנו עושים זאת כדי שנוכל ליהנות מתקופת הפרישה כמה שיותר. כדי שנוכל לעשות זאת, חשוב שנחסוך מספיק כסף כדי לכסות את הוצאותינו.

אפשר לחסוך יותר כסף עם תכנון פיננסי עדיף עם מתכנן פיננסי מוסמך CFP אך אפשר להתחיל את העבודה לבד ובהמשך להיעזר בבעל מקצוע. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להתחיל את זה לבד כבר מהיום!

הגדרת היעדים הפיננסיים

השלב הראשון הוא להגדיר את היעדים הפיננסיים שלכם לפנסיה. האם אתם רוצים להמשיך לחיות באורח החיים שלכם כיום? האם אתם רוצים לטייל בעולם? האם אתם רוצים לתמוך במשפחה שלכם? האם אתם רוצים להמשיך לעבוד? האם אתם רוצים לפרוש בגיל צעיר? האם אתם רוצים לפתוח עסק? ככל שתהיה לכם תמונה ברורה יותר של מה שאתם רוצים לעשות בפנסיה, כך יהיה לכם קל יותר לקבוע כמה כסף אתם צריכים לחסוך.

הערכת ההכנסות הפוטנציאליות בפנסיה

בשלב הבא, העריכו את ההכנסות הפוטנציאליות שלכם בפנסיה. זה יכול לכלול הכנסות מביטוח פנסיוני פנסיה צבאית, קצבות מהמדינה תמיכה ממשפחה ועוד.

הערכת ההוצאות הצפויות בפנסיה

השלב השלישי הוא להעריך את ההוצאות הצפויות שלכם בפנסיה. זה יכול לכלול הוצאות על מגורים, מזון, תחבורה, בריאות, בידור ועוד.

שימוש במודלים חישוביים

ישנם מודלים חישוביים שיכולים לעזור לכם לקבוע את הסכום הנדרש לחיסכון לפנסיה. אחד המודלים הנפוצים ביותר הוא מודל 4%. לפי מודל זה, אתם צריכים לחסוך סכום כסף שיאפשר לכם להוציא 4% מהכסף שלכם בכל שנה לאחר הפרישה, תוך שמירה על ערך הכסף שלכם.

התייעצות עם איש מקצוע

אם אתם לא בטוחים איך לקבוע את הסכום הנדרש לחיסכון לפנסיה, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע, כמו מתכנן פיננסי מוסמך CFP.

טיפים נוספים שיכולים לעזור לכם לחסוך יותר:

  • חשוב להתחיל לחסוך לפנסיה כמה שיותר מוקדם. ככל שתתחילו לחסוך מוקדם יותר, כך יהיה לכם יותר זמן להשקיע את הכסף שלכם ולהגדיל את היקפו.
  • חשוב לבחור את ההשקעות הנכונות לפנסיה. ההשקעות צריכות להיות מתאימות לצרכים ולמטרות שלכם, וצריכות להבטיח לכם תשואה מספקת כדי לעמוד ביעדי הפנסיה שלכם.
  • חשוב לעקוב אחר החיסכון לפנסיה שלכם באופן קבוע. חשוב לוודא שאתם עומדים ביעדי החיסכון שלכם, ויש לכם מספיק כסף כדי לכסות את הוצאות הפנסיה שלכם.
  • הימנעו ממשיכת כספי פיצויים לאורך השנים שלא כחלק מתוכנית פיננסית.
  • תוודאו שבניתם דרגות חופש למשיכת כספים כדי להימנע מתשלומי עמלות ומיסים.
  • חשוב לבנות קרן חירום שתכסה לכם הוצאות גדולות בלתי צפויות.
  • אל תתפתו להשקעות קצרות ורווחיות מאוד – לא כל הנוצץ זהב.
  • תזכרו לשלם לעצמכם יותר מלבזבז עליכם.

 

הכי חשוב שתהנו מהדרך.

כתיבת תגובה